יום ראשון, 12 ביוני 2011

המסע שלי נכון לעכשיו



מפה לבנה מפנה מקום

מעיין יולד מים כחולים, אדומים, ירוקים, סגולים

רעידת אדמה, סלע מתגלגל ומים היו לענן

המפה הלבנה מתנפנפת, מנערת מעליה את המספרים,

התבניות נטרפות

כדור פורח אל האופק

יער של אנשים, מילים מילים תמונות תנועות

שקדים אך גם צימוקים

ואני על המחבת

השמש למעלה מרתיחה

שופטת בלי רחם

נשימה עמוקה, רוח רעננה

הטובים הם שקטים

חבלים שקופים באריג

בים הפתוח

יום רביעי, 8 ביוני 2011

פתיחת שיעור

עוד תסכול של מורה מתחילה:
אחד הדברים שאני הכי פחות אוהבת זה להתחיל שיעור כשהכיתה רועשת. אני נכנסת ועם כל הגובה שלי והנוכחות שחשבתי שיש לי 'אף אחד לא סופר אותי'. לצעוק 'אני רוצה להתחיל' כמה פעמים - שנוא ביותר. לא רוצה לעשות כך בשנה הבאה.  זה משפיל לצעוק בכיתה .
 מה דעתך על הרעיון להתחיל כל שיעור בלכתוב על הלוח שאלת 'חימום'. זו יכולה להיות שאלה שקושרת את הנושא של השיעור לחיים של הילד, או שאלה פתוחה ורחבה המעוררת מחשבה ולא דורשת ידע בנושא החדש, או שאלה שמזמנת היזכרות בנושא שהתחלנו בשיעור שעבר. בתחילת השנה להכריז שבכל תחילת שיעור תהיה שאלה על הלוח, עליהם לכתוב בשתי שורות את תשובתם. 2 דק' למחשבה וכתיבה ואז דיון קצרצר בתשובות ומאחר שלא יהיה לנו זמן לשמוע את כולם, אני אדגום ומידי פעם אבדוק חלק מהמחברות.
יש סיכוי שיעבוד?