יום רביעי, 8 ביוני 2011

פתיחת שיעור

עוד תסכול של מורה מתחילה:
אחד הדברים שאני הכי פחות אוהבת זה להתחיל שיעור כשהכיתה רועשת. אני נכנסת ועם כל הגובה שלי והנוכחות שחשבתי שיש לי 'אף אחד לא סופר אותי'. לצעוק 'אני רוצה להתחיל' כמה פעמים - שנוא ביותר. לא רוצה לעשות כך בשנה הבאה.  זה משפיל לצעוק בכיתה .
 מה דעתך על הרעיון להתחיל כל שיעור בלכתוב על הלוח שאלת 'חימום'. זו יכולה להיות שאלה שקושרת את הנושא של השיעור לחיים של הילד, או שאלה פתוחה ורחבה המעוררת מחשבה ולא דורשת ידע בנושא החדש, או שאלה שמזמנת היזכרות בנושא שהתחלנו בשיעור שעבר. בתחילת השנה להכריז שבכל תחילת שיעור תהיה שאלה על הלוח, עליהם לכתוב בשתי שורות את תשובתם. 2 דק' למחשבה וכתיבה ואז דיון קצרצר בתשובות ומאחר שלא יהיה לנו זמן לשמוע את כולם, אני אדגום ומידי פעם אבדוק חלק מהמחברות.
יש סיכוי שיעבוד?

2 תגובות:

  1. לדעתי זה רעיון נחמד - אחרי שהם כבר בשקט. אולי תלוי בגיל.
    נראה לי שהכי חשוב זה להראות בתחילת השנה שאיתך לא מתעסקים. בשיעור הראשון לכתוב את החוקים שלך ומי שמפר - חוטף את צריכה להחליט מראש איך.
    לכיתה רועשת מאוד שממש לא סופרת אותך אני מציעה לשבת בשקט בתחילת הכיתה ולהסתכל עליהם. אם אחרי חמש דקות הם לא נרגעים (ברוב הכיתות יעברו בקושי שתי דקות ויהיה שקט) להוציא מחברת ולהתחיל לתעד מה קורה בכיתה. מהר מאוד יש שקט

    השבמחק
  2. לוטם, תודה רבה רבה! רעיונות מצוינים. השתמשתי בראשון (לקבוע כללים ולאכוף אותם) ולשמחתי לא הזדקקתי השנה לשני. עברתי ללמד בתיכון למדעים בלוד, אני נהנית מכל דקה ולא צריכה להתמודד עם התנהגויות כאלו. פה מספיק שאני אומרת בוקר טוב, בואו נתחיל. תודה רבה, אני מאד מעריכה שהצצת אצלי שוב.

    השבמחק