יום שלישי, 8 ביוני 2010

החיפוש וההתלבטות

זמן בלגן. בנוסף לעבודה הרגילה 1-2 שיעורי ניסיון בשבוע, מערכת עיכול לכיתה ט', גרעין התא לכיתה ז', גליקוליזה לכיתה י' ו- מערכת הדם לכיתה ט' שהפכה מרוב הבלגן שם ל-ח'. הכיתות המוצעות הן מ-ז' עד-יא'. אני מרגישה מסוחררת, אבל חשוב לי לנסות את כל האפשרויות כדי שההחלטה תהיה מודעת ככל האפשר. לאט מתגבשות ההעדפות: תיכון ושיהיה מקום נעים ללא מישטור מוגזם לילדים.

מתחילה להתגבש תרגולת של הכנת השיעורים:
1. ללמוד את החומר, ולהציף אותו מעומק הזיכרון
2. להתבשל עם הידע ולחשוב כיצד כדאי לבנות את השיעור
3. לחשוב איזה שאלות או פעילויות אפשר להכניס
4. לחשוב כיצד להסביר עקרונות מופשטים או קשים
5. עדיף להעביר את השיעור למישהו או לבד לפני השיעור

אני משערת שעם הזמן חלק מהשלבים כבר יהיו מיותרים וההכנה תהיה יותר מהירה. בוודאי יתווסף שלב של ליטוש וחשיבה על פעילויות נוספות ובעיות חשיבה.

אחר כך אוכל להשתמש במערכים המוכנים כבסיס להוספת פעילויות של עבודת צוות, למידת מיומנויות סיכום וכתיבה ונושאים המגיעים מתחום הוראת המדעים. אני כבר מחכה בקוצר רוח להתייחד עם האתר שמצאתי learner.org ובו קורסים מקוונים למורים למדע המאורגנים בצורה מאד נוחה לשימוש, מעניינים ומעשירים. ויהיה הכי כיף אם אוכל לקחת בשנה הבאה את הקורס "פרדיגמות בהוראת המדעים" של החוג להו"מ בגבעת רם.

אני מאד מבקשת שתכתבו לי את הדרך ומהלך המחשבה שלכם כשאתם מתכננים שיעור.
ואם הזכרתי את מע' העיכול, אז זה נושא הציור למעלה של בני כשהיה בן 6, שימו לב שזהו כנראה דינוזאור כשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה