יום שבת, 19 ביוני 2010

חיפוש והתלבטות ב'

ממשיכה להתבשל. מתגבש אצלי הרצון ללמד בתיכון גם אם יידרשו נסיעות. בעיקר בגלל שהוראה בתיכון משלבת חומר לימודי ברמה גבוהה ומאתגרת ואפשרות לעבור תהליכים עם אנשים בהתהוות. למעשה, גם מבוגרים אמורים להיות אנשים בהתהוות, אם הם מתפתחים. אבל נראה לי שמבוגרים יותר מרוכזים באינטרסים צרים מאשר נוער. נוער בהכללה נראה לי יותר פתוח ליצירת קשר.


כנראה אוכל ללמד גם ילדים צעירים יותר בבית ספר למחוננים (הלומדים בשליפה חד שבועית). אלמד קורס בו נקרא ידיעות שמתפרסמות בעיתונות ונבין את הבסיס המדעי שלהן. לדוגמה שימוש באמצעים מדעיים בחקירות מעשי פשע, פיתוח תאים מלאכותיים, הניוטרינו במנהרה מתחת לאדמה, הדברה ביולוגית, והתגליות שהביאו את פרס נובל למדענים ישראלים. הקורס יהיה למעשה מסגרת רלוונטית ללימוד ביולוגיה של התא. בנוסף, נלמד לזהות מקורות מידע מהימנים וביקורתיות כלפי ידיעות מדעיות בעיתונות הפופולרית. בסמסטר השני נדבר על המוח. נכיר את עקרונות התיפקוד של המוח והתאים הבונים אותו. נלמד על הידוע כיום בנושא תהליכים פיזיולוגים של למידה, זיכרון והתחדשות במוח. נלמד על ההשפעה של חומרים שונים על המוח. נדמה לי שהידע על נוירוגנזה בילדים ומבוגרים מעודדת את התפיסה שהאינטלגנציה אינה קבועה אלא מתפתחת עם הלמידה, התרגול והמאמץ, אה-לה קרול דווק ('כוחה של נחישות').







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה