יום חמישי, 28 בינואר 2010

החבילה הגיעה

חגיגה גדולה! המישלוח מאמזון הגיע. השתדלתי לעשות את זה רגוע הפעם והזמנתי רק ספר אחד בשבילי. אז מתחת ל- magic tree house ול- captain underpants ולמספר ספרי אוריגאמי, ישב לו הספר שהזמנתי.
הספר זכה ב- Man Booker Prize לשנת 2009. בכלל, הפרס הזה הוא אינדיקציה מאד טובה לספר משובח, הזוכים והמועמדים כאחד. לדוגמה:  Yann Martel, Life of Pi.
Ian McEwan, Amsterdam שהוביל לספרים אחרים שלו Saturday, Atonement. 
Kiran Desai, The inheritance of loss, אצלי בדרך. או כמו שאומרים "בערמה שליד המיטה". אלא שהערמה הזו אצלי היא כוננית ספרים שלמה.

גם Pulitzer Prize for fiction הוא מדד נהדר. הפינליסטים: Ha Jin, Waiting, Tim O'Brien, The things they carried, Raymond Carver. והזוכים: Jumpa Lahiri, Interpreter of maladies, Philip Roth.

אפשר גם ללכת הפוך. עוד לא ניסיתי את השיטה הזו אבל אם אי פעם אקנה את ה- ipad החדש או קינדל אוכל לקרוא eBooks. אם קוראים ספרים דיגיטלים, אפשר לרכוש אותם ישר מהסופר, בלי שצריך לעבור דרך סינון של אחרים, דרך הוצאת ספרים, הדפסה, עצים וכדומה. למשל indie writers. בכלל מעניין לקרוא לאן הולך עולם הוצאות הספרים בעשר השנים הבאות. כמובן, שכבר עכשיו אפשר להשיג ספרים שנמצאים ב- public domain מפרויקט גוטנברג, scribd, ועוד. נראה לי שאפשר להתרגל לקריאה כזו, הרי גם בעבודה התרגלתי לקרוא מאמרים מהמסך. יש גם ספרים דיגיטלים בעברית.  אגב בקשר ל- ipad חייבים לראות את הטוויסט הישראלי.

תארו לעצמכם אם ספרי הלימוד יעברו לגמרי להיות דיגיטלים ואולי גם  interactive online הרי אפשר להוסיף תמונות מרהיבות, התרגילים יכולים להיות בצורת טופס. הרבה יותר זול מספרים קונבנציונאלים.

נראה לי שכדאי לנסות.

5 תגובות:

  1. בהחלט כדאי לנסות. נחמד שצרפת קישור אלינו ותודה. בכוונה רבה שמנו כמה ספרים חינם ומכל ספר העומד למכירה אפשר להוריד פרקים ראשונים חינם. הרי לך עוד תכונה של הספר האלקטרוני, דיגיטלי לשיטתך. כמו שבתוכנה מקובל לתת גרסת נסיון חינם אז למה לא בספר? נכון שאנו רוצים למכור כמה שיותר ספרים אבל עסקה הוגנת שבה הקורא קונה ספר שניסה בחינם, אהב והחליט לקנות היא גם יותר הגיונית, גם יותר אנושית וגם יותר כדאית לשני הצדדים בטווח הארוך.
    לגבי ספרים אינטראקטיבים לצרכי לימוד, זה בהחלט כבר קיים, לפחות טכנולוגית. אך להחליף את ספרי הלימוד בספרים אלקטרוניים זו משימה פוליטית קשה. אפשר יהיה לדבר על זה רק אחרי שספרים אלקטרוניים יהיו דבר רגיל ונפוץ. אז שוב, הקורא העברי מוזמן להתחיל בספרי קריאה.
    הספרים העתידיים ישלבו גם מולטימדיה וזה ממש לא רחוק כי שוב, הטכנולוגיה כבר כאן. אבל יותר מכך, נפתחות אפשרויות כתיבה ויצירה שעדיין אין אנו מדמיינים. ז"א חלק מאיתנו כן וזה מה שיפה. צפויות לנו הפתעות בלתי צפויות מראשי יוצרים רבים ושונים.
    בהחלט כדאי לנסות. ההתחלה של עכשיו - זהו רק קצה היהלום.
    שבת שלום. ירון. http://mendele.co.il
    מנדלי מוכר ספרים ברשת | ספרים אלקטרוניים בעברית

    השבמחק
  2. תודה רבה על תגובתך המעניינת. אני מקווה שהמעבר יקרה מוקדם יותר בעיקר לגבי ספרי לימוד. מעניין מה דעתך על השאלה בנוגע לספרים אלקטרוניים. איך מסדירים השאלה בסיפריות מבחינת זכויות יוצרים והוצאות ספרים, אולי המנגנון יכול להיות דומה. אולי אפשר להגביל את ההשאלה ל3-2 פעמים כדי לא לפגוע בזכויות יוצרים. תודה

    השבמחק
  3. Wе wοulԁ suggеst ѕtopping by the valuablе wеb раgе for extra information.


    Visіt my web-site ... more..

    השבמחק
  4. I pay a quick vіsit daily a few websites and blogs to гeаd posts, еxcept this
    website offers featurе based content.

    Feel fгee tο νisit my wеblog: similar web site
    my website > http://www.prweb.com/releases/silkn/sensepilreview/prweb10193901.htm

    השבמחק
  5. Remаrκablе issues herе.
    I am veгy glad to seе yоur article.
    Thank уou so much and I аm lоoking
    fоrward to touch you. Will you please dгop me a mail?


    Mу web site - Http://Www.movingimageeducation.org/

    השבמחק